Tweeter button Facebook button

03-02-2014 2ο Ενημερωτικό: Πρώτη Συνάντηση της Κεντρικής Ομάδας Εργασίας του 10ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ

2ο Ενημερωτικό 

Πρώτη Συνάντηση της Κεντρικής Ομάδας Εργασίας του 10ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ

 

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή των συναδέλφων την περασμένη Τετάρτη (29-1) η πρώτη συνάντηση της κεντρικής Ομάδας Εργασίας του 10ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Στη συνάντηση αυτή παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν από την Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου οι στόχοι και το αντικείμενο του Συνεδρίου καθώς και κάθε επιμέρους ομάδας. Στη συνέχεια δόθηκαν απαντήσεις σε διευκρινιστικές  ερωτήσεις και επακολούθησε συζήτηση.

Ακολούθως συγκροτήθηκαν οι πέντε επιμέρους ομάδες εργασίας, συνεδρίασαν καθεμιά χωριστά και προσδιόρισαν τις επόμενες συναντήσεις τους.

Ακολουθούν:

α) πίνακας προγραμματισμού των επόμενων συναντήσεων των ομάδων εργασίας και

β) αναλυτική διατύπωση του αντικειμένου κάθε ομάδας (προτεινόμενη).

 

Προγραμματισμός συναντήσεων των Ομάδων Εργασίας

του 10ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ

 

 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

ΘΕΜΑ

 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΙ ΩΡΑ

 

1η   ΟΜΑΔΑ

Σύγχρονες εκπαιδευτικές πολιτικές. Η διεθνής εμπειρία (ΕΕ, ΟΟΣΑ κ.λπ.) Τετάρτη, 5/2/14, ώρα 16.00 μ.μ.

(και κάθε Τετάρτη εφεξής)

2η ΟΜΑΔΑ

Οι επιπτώσεις των πολιτικών της λιτότητας και των μνημονίων στην εκπαίδευση (με έμφαση στη λυκειακή βαθμίδα). Η περίπτωση της Ελλάδας Τετάρτη, 5/2/14, ώρα 18.00 μ.μ.

3η ΟΜΑΔΑ

Η βαθμίδα του Λυκείου και η επιλεκτική λειτουργία στην ελληνική εκπαίδευση. Το νέο θεσμικό πλαίσιο. Παρασκευή, 7/2/14, ώρα 15:30 μ.μ. (και κάθε Παρασκευή εφεξής)

4η ΟΜΑΔΑ

Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση Τετάρτη, 5/2/14, ώρα 15.30 μ.μ.

5η ΟΜΑΔΑ

Οι προτάσεις της ΟΛΜΕ Πέμπτη, 6/2/14, ώρα 15.30 μ.μ.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΤΟΥ 10ου ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

 

Όπως είναι γνωστό από το προηγούμενο Ενημερωτικό, το θέμα του 10ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ είναι «Ο ρόλος του Λυκείου και η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση» και θα περιλαμβάνει πέντε μεγάλες ενότητες, τις οποίες θα επεξεργαστούν αντίστοιχες ομάδες εργασίας. Κάθε επιμέρους ομάδα θα επεξεργαστεί συγκεκριμένα θέματα για κάθε ενότητα.

Παραθέτουμε στη συνέχεια μία ενδεικτική κατανομή των επιμέρους θεμάτων της κάθε ομάδας. Παρόλο που μερικά από τα θέματα είναι κοινά για κάθε ομάδα, αυτό δε σημαίνει ότι θα υπάρχουν επικαλύψεις, καθώς κάθε ομάδα θα μπορεί να ασχοληθεί με διαφορετικές πλευρές του συγκεκριμένου ζητήματος.

Η κατανομή αυτή έχει στόχο όχι να περιορίσει την ομάδα σε ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο, αλλά να δώσει τις γενικές κατευθύνεις κάθε ομάδας και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Οι ενότητες με τα  επιμέρους θέματά τους είναι οι ακόλουθες:

 

1) Σύγχρονες εκπαιδευτικές πολιτικές. Η διεθνής εμπειρία (ΕΕ, ΟΟΣΑ κ.λπ.)

  • Οι πολιτικές της ΕΕ και άλλων διεθνών φορέων / οργανισμών.
  • Συγκριτική προσέγγιση: δομή, οργάνωση και περιεχόμενο της λυκειακής βαθμίδας στις διάφορες χώρες της Ευρώπης.
  • Επαγγελματικός προσανατολισμός και επαγγελματική αποκατάσταση των νέων: Το γενικό ευρωπαϊκό πλαίσιο.
  • Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση.

 

2) Οι επιπτώσεις των πολιτικών της λιτότητας και των μνημονίων στην εκπαίδευση (με έμφαση στη λυκειακή βαθμίδα). Η περίπτωση της Ελλάδας

  • Επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών στους εργαζόμενους (γενικό πλαίσιο).
  • Επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών στην εκπαίδευση με έμφαση στη λυκειακή βαθμίδα.
  • Ειδικές κατηγορίες λυκείων που λειτουργούν σήμερα (μουσικά, αθλητικά, καλλιτεχνικά κ.λπ.): ανάλυση των αντίστοιχων θεσμών και συναφή προβλήματα.
  • Η περίπτωση της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες ή/και αναπηρίες.
  • Εσπερινά Λύκεια (Γενικά και Επαγγελματικά) . «Λυκειακές Τάξεις».
  • Στατιστικά στοιχεία για τη λυκειακή βαθμίδα: εκπαιδευτικό προσωπικό, μαθητικό δυναμικό, υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμός.

 

3) Η βαθμίδα του Λυκείου και η επιλεκτική λειτουργία στην ελληνική εκπαίδευση. Το νέο θεσμικό πλαίσιο

  • Η δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και η λυκειακή βαθμίδα (μεταγυμνασιακές δομές γενικής και τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, σχέση του Λυκείου με τις άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες ).
  •  Ιστορική προσέγγιση: διαχρονική εξέλιξη της δομής της λυκειακής βαθμίδας (διπλό/ τριπλό εκπαιδευτικό δίκτυο και Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο).
  • Περιεχόμενο της λυκειακής βαθμίδας: πρόγραμμα σπουδών, σχολικά βιβλία και υλικά, διδακτική/μαθησιακή διαδικασία.
  • Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τη λυκειακή βαθμίδα και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Επιλεκτική λειτουργία στο πλαίσιο της λυκειακής βαθμίδας και κοινωνικο – οικονομικοί παράγοντες.
  • Ο νέος νόμος για τη λυκειακή βαθμίδα: παράγοντες που συνέβαλαν στη διαμόρφωσή του – κριτική προσέγγιση – αναμενόμενες επιπτώσεις.
  • Επαγγελματικός προσανατολισμός και επαγγελματική αποκατάσταση των νέων.
  • Προβλήματα του εκπαιδευτικού προσωπικού.
  • Το λύκειο στο φόντο της αξιολόγησης.

 

4) Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση

  • Η δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και η λυκειακή βαθμίδα (μεταγυμνασιακές δομές γενικής και τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, σχέση του Λυκείου με τις άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες).
  • Τίτλοι σπουδών, επαγγελματικά δικαιώματα και επαγγελματική αποκατάσταση.
  • Το ζήτημα της μαθητείας.
  • Στατιστικά στοιχεία για τη λυκειακή βαθμίδα: εκπαιδευτικό προσωπικό, μαθητικό δυναμικό, υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμός.
  • Η πρόσφατη απόφαση του υπουργείου να καταργήσει τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ.
  • Επαγγελματικός προσανατολισμός και επαγγελματική αποκατάσταση των νέων.
  • Απαιτούμενες υποδομές ? εξοπλισμός.
  • Μεταλυκειακή τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
  • Ενιαίο Λύκειο, Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και οι προοπτικές ανάπτυξης της χώρας.

5) Οι προτάσεις της ΟΛΜΕ

  • Ιστορική προσέγγιση: διαχρονική εξέλιξη της δομής της λυκειακής βαθμίδας (διπλό / τριπλό εκπαιδευτικό δίκτυο και Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο) και οι θέσεις της ΟΛΜΕ.
  • Δομή και οργάνωση του Ενιαίου Δωδεκάχρονου Σχολείου και οι δομές Μεταλυκειακής Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Το μεταβατικό στάδιο προς το Ενιαίο Σχολείο.
  • Απαιτούμενες υποδομές ? εξοπλισμός.
    • Οι προτάσεις της ΟΛΜΕ για τη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Απαιτούμενες προϋποθέσεις: υλικοτεχνικές υποδομές, επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλαγές στις άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες κ.λπ.